- امکان تحویل سریع به مخاطبین: در قیاس با روشهای دیگر تبلیغات، ارسال پیامک به علت سرعت بالای خود در رسیدن به مخاطب، پیشتاز میباشد. روشهای دیگر بازاریابی همچون پخش تراکتهای تبلیغاتی، بیلبوردها و مجلات و … از این حیث که با تأخیر در اختیار مخاطبین قرار میگیرد در مقایسه با روشهای ارسال پیامک تبلیغاتی در درجه پایینتری قرار دارند. (هرچند مزایای روشهای اخیر نیز بر کسی پوشیده نیست)
- انعطافپذیر بودن: سامانههای پیامک، پنلهای تحت وب میباشند و این ویژگی (تحت وب بودن) موجب میشود تنها جنبهی تبلیغات نداشته باشند و به عنوان نرمافزاری جهت ثبت وقایع، گردآوری دفترچه تلفنی هوشمند، بروزرسانی مشتریان، مدیریت مخاطبین، پرسش و پاسخ، مسابقات، نظرسنجی پیامکی و … نیز به کار میروند.
- انتخاب سریع بازار هدف: ارسال پیامک به عنوان یکی از راهکارهای نوین در عرصه تبلیغات دارای این ویژگی بارز میباشد که شما میتوانید بازار هدف خود را از ابتدا مشخص کنید و به همان افراد موردنظر خود ارسال پیامک داشته باشید. اگر شخص خاصی یا صنف خاصی موردنظر است با انتخاب هرکدام از آنها نتیجه مطلوبتری خواهید داشت.
- تعرفه مناسب: اگر بخواهیم به ارسال پیامک به عنوان یک روش تبلیغات نوین بنگریم ، تعرفه ارزان آن نسبت به روشهای دیگر بیش از پیش به چشم میآید. در کدام نوع تبلیغات میتوان مثلاً به ۱۰۰۰ نفر تنها با هزینهای بین ۱۳ الی ۱۵ هزار تومان محصول خود را معرفی کنید؟
- قابل اعتماد بودن (اطمینان از تحویل پیامها) : اگر به تراکت و انتشار آن در میان مردم به عنوان یک روش تبلیغات اشاره کنیم، شما کدامیک از روشهای ارسال پیامک انبوه و پخش تراکت تبلیغاتی را مناسبتر میدانید؟ اگر استفاده از پنلهای پیام کوتاه را مناسب میدانید، علت چیست؟ بدیهی است از جمله علتهای انتخاب این روش نوین، اعتماد از تحویل پیامهای شما به مخاطبین میباشد. این درحالی است که در روشهای دیگر این درجه از اعتماد موجود نیست.
- کوتاه و مفید: آیا تا کنون به این نکته اندیشیدهاید که باید برای اثربخشی بیشتر تبلیغات، هدف خود را در کوتاهترین جمله به مخاطب عرضه کنید؟ ارسال پیامک از این جهت میتواند مفید باشد که در جملاتی کوتاه، محصول خود را معرفی خواهید کرد و قطعا از توضیحات بیش از حد که از حوصله مخاطب خارج میباشد جلوگیری خواهد شد.
- عامل خوب: اگر در تبلیغات دیگر، مجری و عامل انجامدهنده تبلیغ فرد یا شرکت دیگری باشد در تبلیغات از طریق ارسال پیامک، عامل ارسال کننده خود شما میباشید و طبیعتاً وقتی که ارسال کننده خودتان باشید، رضایت بیشتری نیز از این عملکرد خواهید داشت.
- پتانسیل بی حد و حصر بازار: شاید با خودتان بگویید با توجه به اینکه ارسال تعداد پیامک ها توسط رقبا زیاد میباشد، توجه مردم به پیامک ها کم خواهد شد. در پاسخ باید گفت هر چند این دیدگاه تا حدودی میتواند صحیح باشد اما اولاً بازار کشش … دارد و چنانچه ترس از عدم کشش …. مخاطبین داشته باشیم یقیناً ناموفق خواهیم بود. … ارسال پیامک روشهایی دارد که حدودی میتوان این عدم … مخاطبین را کاهش داد که در جای خود به آن خواهیم پرداخت.